FANDOM

Кумівство (неопатизм)

ВизначенняEdit

Кумівство - це один із критеріїв люстрації. Мова про держслужбовців, які отримують або надають посади чи преференції своїм родичам, друзям та родичам чи друзям своїх близьких.

За підрахунками журналістів видання "Кореспондент", кожен п`ятий народний депутат від Партії Регіонів в парламенті сьомого скликання мав близькі родинні зв`язки у владі. Є рідня в парламенті і у нардепів інших партій.

Як відзначає Vinnitsa.INFO, цитуючи Тараса Чорновола, один із підвидів кумівства - це коли депутати влаштовують дружин і родичів помічниками один одного.  

Приклади в УкраїніEdit

В парламент сьомого скликання багато хто входив цілими родинами:

- В. Янукович-молодший (старший син колишнього президента В.Ф.Януковича). Молодший син колишнього президента, Олександр Янукович, за фахом - лікар-стоматолог, власник фірми MAKO Trading SA. На рахунках тільки женевської філії цієї фірми за неповні три роки О. Янукович накопичив близько півмільярда доларів .   

- Олексій Азаров (син колишнього прем`єр-міністра) 

- Артем Пшонка (син колишнього генерального прокурора)

- Юлія Льовочкіна (сестра колишнього глави адміністрації президента)

- брати Андрій та Сергій Клюєви

- брати Геннадій і Олександр Васильєви

- Володимир Кацуба із сином Сергієм Кацубою

- Юхим Звягільський із зятем Володимиром Вечерком

- брати Олег і Андрій Тягнибоки

- брати Віктор і Павло Балоги із двоюрідним братом Василем Петьовкою (Іван Балога програв вибори до ВР, але лишився депутатом Закарпатської облради).

Варто також згадати братів Литвинів, які обійняли впливові посади на хвилі касетного скандалу за часів президенства Леоніда Кучми: Микола Литвин став головою Державного комітету у справах охорони державного кордону, а 3 2003 р. - Першим Головою Державної прикордонної служби України. Володимир Литвин був шостим та дев`ятим Головою ВР України. Петро Литвин - генерал-лейтенант, командир 8-го армійського корпусу, відомий тим, що побив активістів руху "Відсіч" за розповсюдження листівок проти Володимира Литвина.

Підозри викликають також брати Віктор та Сергій Медведчуки. Сергій Медведчук, спочатку - глава Львівської податкової адміністрації, а з 2004 р. - перший заступник голови Державної податкової адміністрації України , відомий тим, що прикривав величезну кількість приналежних до нього фірм із великими річними оборотами від сплати податків.

Молодший брат Дмитра Табачника, Михайло Табачник - власник бізнес-імперії, що слугувала прикриттям схемам збагачення Дмитра Володимировича. Хоча основний бізнес Михайла Табачника був у сфері будівництва (група компаній «ТІКО»), з приходом брата на пост міністра Михайло Табачник різко активізував свою діяльність на ниві освіти .